13 mai 2015

Cărturești Carusel



Încă nu a trecut febra acestui nou loc, așa că am zis să îmi dau și eu cu părerea, după ce l-am văzut acum vreo 3 săptămâni.

Voi începe prin a zice că am stat înăuntru 2 ore și aș mai fi stat dacă al meu drag iubit n-ar fi simțit că nu mai suportă să stea închis între ăia patru pereți. Motivul pentru care am zăbovit atât - ceea ce fac, de altfel, în orice librărie - e că îmi place să iau la rând rafturile și să citesc toate titlurile (ca să nu ratez ceva de pe wishlist, știți voi). Acestea fiind zise, la parter n-am avut ce lua la rând. Erau tricouri, căni, jurnale, pixuri, jucării, covoare, ceapă, tot ce vrei în afară de cărți, ceea ce mi s-a părut puțin ciudat, ar fi putut amplasa magazinul la unul din etaje, că până la urmă când intri în Cărturești te aștepți să dai de cărți, nu de seturi de tacâmuri fancy.
Cărțile le-am găsit, totuși, la etajele 1 și respectiv 2, la 2 pe stânga fiind cărți în engleză și cărți de dezvoltare personală (combinație fatală). Mi-am luat de la acest măreț etaj This Side of Paradise și The Beautiful and Damned, erau amândouă în același volum și păreau super interesante, deci de ce nu?  De la etajul 1, cu cărți în dulcele nostru grai, am luat Catch-22, pe care m-am și apucat să o citesc (alături de alte 3) și care e amuzantă și tare drăguță până acum.

Revenind la loc.
Mi-a dat impresia că n-a fost gândit ca o librărie deloc. Aranjarea cărților lăsa de dorit, printre rafturi erau de-alde jucărioare, genți, tricouri la prețuri dubios de mari... Galeria de artă de la 3 era alcătuită dintr-un număr impresionant de vreo 10 tablouri, iar în cafenea/ceainărie/restaurant/ce-o fi fost ăla nici n-am intrat. Mi-a plăcut subsolul - oarecum - pentru că avea o colecție tare drăguță de filme, manga, muzică și... cărți YA. Serios, dacă vreți să găsiți aparițiile YA mai populare pe la noi, tre' să mergeți la subsol, în colțul de lângă toaletă. Aș fi vrut să știu asta înainte să stau două ore pe deasupra pîmântului, dar na, se mai întâmplă. Puteau pune și ei un semn sau ceva (de fapt, chiar e o idee, să facă un semn din ăla drăguț care să arate ce tipuri de cărți se găsesc și unde se găsesc).


Ca design, locul arată tare frumos, elegant, luminos și destul de spațios, deși majoritatea spațiului e irosită, rafturile fiind pe pereții laterali, iar pasajele de trecere destul de înguste. Citeam un fragment de carte pe jos și aproape am fost călcată de câțiva oameni, nu e destul loc pentru persoane să se așeze comod și să răsfoiască ceva. E clar că nu s-a vrut a fi un loc pentru pasionații de lectură, deși așa a fost prezentat. Că dacă era făcut ca să fie cozy și bun pentru cititori, nu arăta atât de opulent și nici nu le dădea ocazia grupurilor de pițipoance care se perindau pe acolo să facă 100 de selfieuri. E mai mult un magazin cu de toate, printre care și cărți. Și, ca magazin de felul ăsta, merită un 8 din 10 (două puncte pică pentru spațiul irosit și prețurile ostentative). Dar ca librărie, maxim un 5, cărți așezate alandala și o ofertă mult mai puțin vastă decât cea din Cărtureștiul din Afi de exemplu (deși și ăla e plin de alte prostioare, sunt mai multe cărți decât orice altceva).

Acestea fiind zise, cred că aș mai da pe acolo cândva, dar n-ar fi prima alegere dacă vreau să-mi iau cărți din București. Nu înțeleg tot hype-ul pe seama deschiderii locului ăstuia, e drăguț, dar nu ieșit din comun pentru scopul în care a fost creat.

2 comentarii:

  1. Ca librărie sunt de acord că cea din Afi e mult mai drăguță. De fapt, am văzut magazine Cărturești mai mici cu mai multe cărți decât sunt în Carusel(bine, asta poate că e o mică exagerare). Deși, dacă e să fiu fair, trebuie să spun că știu că acea clădire nu a fost construită cu scopul de a fi librărie, deși nu mai știu cu ce scop a fost folosită înainte. Oricum, clădirea arată frumos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu ca a avut alta intrebuintare inainte si ca cei de la Carturesti au cumparat-o si reamenajat-o, dar n-au facut-o sa arate mai a librarie decat inainte deloc, oricum.

      Ștergere

Tu ce părere ai?

Ti-a placut? Transmite mai departe!