8 mai 2013

Recenzie ♣ Naluca si Naucul, by Stacey Kade

Năluca
Nu e vina mea că m-am născut frumoasă, cu păr blond şi mătăsos şi un simţ ascuţit a ceea ce lumea NU trebuie să poarte. Şi totuşi, viaţa mea nu e perfectă, mai ales de când am murit. Călcată de autobuzul şcolii plin cu tocilari ─ să existe oare o soartă mai oribilă? Se pare că da... mă fac nevăzută, făptura mea dispare şi reapare, fără să o pot controla. Şi, peste toate, singura persoană care poate să mă vadă sau să mă audă este Will Killian, un ratat şi un fraier TOTAL, iar el refuză să mă ajute!
Trebuie să capăt control asupra vieţii mele de după moarte, şi asta repede, înainte să dispar pentru totdeauna. Dacă l-aş putea convinge pe Will să vorbească cu mine, aş avea o şansă. Dar asta înseamnă să-i încredinţez secretele mele... iar eu nu mă încred în nimeni, viu sau mort!

Năucul
Mama crede că mi-am pierdut minţile. Psihiatrul meu vrea să mă închidă într-un ospiciu. Practic, viaţa mea e tare naşpa. Şi asta a fost înainte ca Regina Balului să înceapă să mă bântuie. Alona Dare a fost o adevărată pacoste când era vie; moartă, e şi mai rău.
Mda, eu pot să văd, să aud şi să ating fantomele. Acum, când mai am doar câteva săptămâni de şcoală, tot ce vreau e să termin cu bine liceul şi să plec de aici. Dar cu o majoretă moartă care nu vrea să mă slăbească deloc, şi o nouă fantomă violentă care mă vrea mort... am încurcat-o.
Alona şi cu mine am putea să ne ajutăm reciproc... asta dacă am încerca să nu ne mai urâm atât de tare.
Da, vezi să nu!


Daca tot am terminat seria, m-am gandit ca as putea face o recenzie macar pentru primul volum.
Alona Dare a fost desemnata de 3 ori regina balului, e sefa echipei de majorete si se numara printre cele mai populare fete din liceu. Asta pana cand autobuzul scolii decide ca lucrurile nu pot ramane asa si... o calca. Ramasa undeva intre Taramul celor vii si Lumea de apoi, Alona cauta o solutie pentru problema ei. Si cine o poate ajuta? Nimeni altul decat Will Killian, tipul ciudat care se imbraca numai in negru si a carui viata e un esec total.
Will poate vedea fantome. Alona e o fantoma. Pana acum totul e bine si frumos, dar ce se intampla cand cele doua personaje nu vor sa coopereze? Nimic bun. Mai ales cand in scena intra si un spirit malefic, o prietena ciudata, un psihiatru si o tipa aflata in coma de cateva luni.

Cartea aceasta e amuzanta, usor de citit si abordeaza subiectul fantomelor intr-un fel diferit, fara a apela la exploratori curiosi si case bantuite. Se numara printre putinele carti care m-au facut si sa rad, dar si sa plang putin, cele doua stari alternand odata ce dadeam paginile.
In prima parte a cartii ii avem in prim-plan pe Alona si pe Will, care isi servesc replici acide - dar al caror sarcasm este extrem de haios -, se ciondanesc tot timpul si incearca in acelasi timp sa le ajute pe celelalte fantome care nu-i dau pace "naucului", dorind ca acesta sa trimita mesaje celor vii in numele lor.
Pe parcurs lucrurile se complica, spiritul malefic ce-i face zile fripte lui Will parand a deveni din ce in ce mai puternic. Nimeni nu intelege ce vrea, iar baiatul nu poate cere ajutor. De ce? Simplu: daca cineva ar auzi ca el poate vedea fantome, l-ar trimite direct la spitalul de nebuni... care e deja o alternativa luata in calcul de mama lui.

Personajele au fost conturate foarte frumos, intr-un mod natural si credibil - in masura in care un om ce vorbeste cu fantomele si o fantoma pot fi credibili -, care face lectura sa se desfasoare cu multa usurinta. Toate replicile sunt geniale, reusind sa redea perfect sentimentele celor ce le folosesc. Autoarea reuseste sa-si modifice stilul in functie de situatie, putand fi atat amuzanta, cat si serioasa in momentele tensionate ale cartii.
Actiunea se desfasoara mai greu la inceput, dar pe parcurs devine mai captivanta, facand cititorul sa se intrebe ce intorsatura poate lua fiecare situatie. Cartea a reusit sa ma uimeasca de cateva ori, intamplarile  avand un curs complet diferit fata de cel la care ma asteptam. Au fost si cateva momente romantice, dar si unele dramatice, in care personajele nu pareau a avea vreo scapare.

Per total, cartea reprezinta un inceput frumos pentru serie, reusind sa ne prezinte tot ce era necesar despre personaje si contextul in care se petrecere totul, dar lasand in acelasi timp o umbra de mister in legatura cu anumite lucruri ce urmeaza a fi abordate in detaliu in volumele urmatoare.

Nota: 4.3/5

4 comentarii:

  1. Mi-e mi-a plăcut mult cartea pentru că este atât de uşor de citit că este ca o "gură de aer" cum spunea şi Lauren Kate din lumea asta paranormală din care face parte şi uneori mai este nevoie şi de aşa ceva.
    Am recomandat-o şi prietenelor mele care s-au indrăgostit şi ele efectiv de ea. La mine e mult spus asta, însă îmi place şi poate, odată, aş reciti-o.
    Foarte frumoasă recenzia! :)
    Însă, a apărut cumva volumul 2, pentru că eu în ultimul timp nu am văzut nimic pe site-ul editurii. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar este, fiindca reuseste sa dea o nota mai putin serioasa ideii de paranormal. Ma bucur ca ti-a placut recenzia >:D<
      Volumele urmatoare au aparut in strainatate, eu le-am gasit in engleza. Nu stiu cand vor aparea si in romana :)

      Ștergere
  2. Eu am iubit cartea fiindcă a fost atât de frumoasă și de relaxantă, că mi-a zburat creierii. Simplu și frumos. Cam ăsta e principiul meu. Trebuie să rescriu și eu recenzia, fuck. Fiindcă e veche și e o sălățică cu ulei de măslinex.x

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost intr-adevar o lectura relaxanta, desi anumite momente m-au tinut in suspans. De-abia astept sa vad recenzia rescrisa ^^

      Ștergere

Tu ce părere ai?

Ti-a placut? Transmite mai departe!