25 mai 2013

Quote time ♠ Divergent, by Veronica Roth

*Citatele pot oferi indicii despre actiune, asadar, daca doriti sa cititi cartea in viitorul apropiat, nu ar trebui sa continuati postarea.


"Imi pipai fruntea si fixez podeaua cu privirea in timp ce ies din sala. Nu pot indura s-o privesc in ochi. Nu pot indura sa ma gandesc la Ceremonia Alegerii de maine.
Acum alegerea e a mea, indiferent ce-ar spune testele.
Abnegatie. Neinfricare. Eruditie.
Divergenta."

"Factiunea inaintea sangelui."

"Credem in actele obisnuite de vitejie, in curajul care impinge o persoana sa-i ia apararea alteia."

"... Dar esentialul nu e sa fii fara frica. Asa ceva e imposibil. E sa inveti cum sa-ti controlezi frica si cum sa te eliberezi de ea, acesta e esentialul."

"Nu sunt din Abnegatie. Nu sunt de-a Neinfricatilor.
Sunt Divergenta.
Si nu pot fi controlata."




"Deschid ochii si-mi arunc bratul intr-o parte. Sangele imi picura pe covor, intre cele doua boluri. Atunci, cu un icnet pe care nu mi-l pot stapani, imi aduc mana mai in fata, si sangele imi cade, sfaraind, peste carbuni.
Sunt egoista. Sunt curajoasa."

"Simt cum mi se strange stomacul. Si totusi, in haosul de-aici, al Neinfricatilor, este ceva minunat."

"Si Eric deschide usa dormitorului.
- Voi ne-ati ales pe noi, zice. Acum, noi trebuie sa alegem dintre voi."

"- Scuze, sunt nepoliticoasa? ma intreaba ea. Doar ca sunt obisnuita sa spun orice-mi trece prin minte. Mama tot spunea ca politetea e minciuna intr-un ambalaj poleit."

"- Dar tu ce-ai facut, ai memorat harta orasului pe de rost ca sa te distrezi? il ia la rost Christina.
- Da, raspunde Will, nedumerit. Tu nu?"

"Il aud respirand in spatele meu, zgomotos si precipitat.
- Esti bine, Four?
- Esti fiinta umana, Tris? Sa fii atat de sus... nu te sperie absolut deloc? ma intreaba, gafaind dupa aer."

"Daca Eric e de parere ca am facut bine ceva, inseamna ca sigur am gresit."

"Uneori, plansul si rasul sunt singurele doua optiuni ramase, si rasul pare preferabil in clipa de fata."

" Zambetul mi se lateste indeajuns cat sa-mi scoata la iveala dantura, iar cand ei izbucnesc in ras, rad si eu. Imi vine in minte urcatul scarilor cu cei din Abnegatie, picioarele noastre gasind acelasi ritm, toti fiind la fel.
Nu e asa. Nu suntem la fel. Dar suntem, cumva, un intreg."

"- Ce faci? il intreb.
- Cochetez cu moartea, imi raspunde, razand. Beau langa prapastie. Probabil ca nu e o idee buna."

"Niciodata n-am fost dusa in carca de un baiat solid, nici n-am ras la masa de seara pana sa ma doara stomacul, nici n-am ascultat harmalaia a o suta de persoane, vorbind toate odata. Pacea inseamna constrangere: aici e libertate."

"- Nu mi se pare corect, intervine Peter. Daca o persoana are numai sapte temeri, iar alta are douazeci? Nu e vina nimanui.
- Tu chiar vrei sa discuti cu mine despre ce este corect? Inteleg ce te nelinisteste, Peter. Intamplarea de azi-noapte dovedeste cu certitudine ca esti un las mizerabil. Prin urmare, acum stim cu totii, continua Four, calm, ca tie ti-e frica de o fata scunda si slaba din Abnegatie."

"- Peter probabil c-ar da mare petrecere daca as inceta sa respir.
- Ei bine, imi zice, eu nu m-as duce decat dac-ar avea si tort."

"De ce pretinde lumea ca moartea e un somn? Nu e. Nu e."

"E masiv si cald si neindemanatic. Ba nu, era. Asta e moartea: trecerea de la "este" la "era"."

"Oare sunt conectata la Abnegatie, sau la Neinfricare? Poate ca raspunsul e: la niciuna. Poate ca sunt conectata la Divergenta."

"... Pentru ca esti din Abnegatie, imi raspunde, si atunci cand esti altruista ai cel mai mult curaj."

"-Tu crezi ca primul meu instinct e sa te protejez. Pentru ca esti micuta, sau ca esti fata ,sau Batoasa. Dar te inseli. Primul meu instinct e sa te presez pana cedezi, doar ca sa vad cat de tare trebuie sa presez, imi zice, strangandu-ma la cuvantul "cedezi". Dar ii rezist.
-De ce… De ce e asta primul tau instinct?
-Pentru ca frica nu te decupleaza: te trezeste. Am vazut asta. E ceva fascinant."


Deschideti la pagina 196.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Tu ce părere ai?

Ti-a placut? Transmite mai departe!