16 ianuarie 2013

Coldplay

Daca tot ascult in fiecare seara aceleasi melodii, m-am gandit ca as putea scrie despre Coldplay pe blog, ca tot aveam in plan o sectiune cu muzica acum o suta de ani. Atentie: s-ar putea sa contina chestii de pe Wikipedia, pentru ca sunt praf la date & stuff.

Coldplay este o formație din LondraRegatul Unit, printre cele mai cunoscute formații din lume. Formația este compusă din Chris MartinJon BucklandGuy Berryman și Will ChampionStilul muzical al celor de la Coldplay a fost definit ca și rock alternativ și piano-rock, fiind comparat cu Radiohead și Oasis. Muzica trupei a fost numită "meditativă"; ea "reiese din sentimentele lor", iar front-man-ul Martin "își examinează fără sfârșit simțurile". Versurile lui Martin au fost numite feministe, similare cu cele ale lui Andrew Montgomery din Geneva
Destula teorie, acum urmeaza partea frumoasa: cantecele.

Paradise se numara printre cele mai cunoscute cantece ale formatiei, fiind cel mai vandut cantec rock din Marea Britanie in 2011. Cred ca toti cei care asculta Coldplay stiu aceasta melodie, care pe mine ma relaxeaza si ma ajuta sa ma mai linistesc atunci cand starea nu-mi permite sa ascult ceva prea alert.



Violet Hill este melodia mea preferata de la aceasta trupa, fiind primul cantec pe teme anti-razboi scris de Chris. Abordeaza mai multe subiecte, prezentand amintirile unui soldat care urma sa mearga la razboi si iubirea neimpartasita pe care acesta i-o purta unei femei. In ciuda faptului ca linia melodica a cantecelor formatiei se repeta dupa un anumit tipar, dupa parerea mea acest cantec difera putin, avand si influente jazz.



The Scientist e prima melodie pe care am ascultat-o, dand peste ea din intamplare pe Youtube (traiasca bara laterala full de video-uri random). Cantecul e o balada ce face referire la lipsa de putere a omului in fata iubirii, care e considerata o stiinta.


Viva la Vida este o alta melodie cunoscuta a formatiei, compusa in urma aparentei fascinatii a membrilor trupei fata de regi si revolutionari. Martin afirma ca intotdeauna a fost intrigat de ideea ca, la finalul vietii, cineva analizeaza tot ceea ce am facut si decide daca am fost sau nu "copii buni", de unde si aparitia versului "I know Saint Peter won't call my name". Cantecul contine si alte referiri la Biblie.



Alte cantece care-mi plac:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Tu ce părere ai?

Ti-a placut? Transmite mai departe!