20 decembrie 2012

Scriitori pe Feisbuc

Gataaa. Mi-a ajuns. M-am saturat de toate pipitele care-si chinuie jumatatea de creier in incercarea de a scrie ceva. Aparent, procedeul e simplu: faci o pagina de facebook, adaugi poze cu toti idolii tinerelor imbatate de hormoni din intreaga lume, apoi pui cate o poza cu tipii langa tipe si adaugi un mic text stupid, asteptand ca toate fanele obsedate sa sara cu: vaaai, ce frumusete, extraordinar, pune neeext ca mor fataaa.
Ideea e ca "povestile" alea nu au o desfasurare logica a intamplarilor, n-au descriere, vocabularul se limiteaza la 100 de cuvinte care se repeta la nesfarsit, iar dialogul - care e mult si, ce surpriza!, prost - are la inceput numele celui care vorbeste, ca la teatru. Asta ca sa nu mai mentionez numarul de emoticoane fara rost. In traducere, aia nu e o poveste, e un fel de teatru de doi lei facut pe mess. Pe deasupra, uneori ideile sunt luate de pe alte site-uri cu povesti cu adevarat bune, carora li se schimba personajele si le dispare - magieee - toata descrierea si naratiunea.
Pe langa asta, toate se ghideaza dupa acelasi tipar: o tipa obisnuita intalneste o vedeta ( 99% din cazuri se refera la J.B. si 1 Direction ), se indragostesc, apar intrigi mai ceva ca pe Acasa Gold, tipe geloase, multe lacrimi prost descrise, apoi cererea in casatorie si carul de copii. Fascinant.
N-am sa ma leg de cele - ca "cei" ar fi culmea sa existe - carora le plac de-a binelea panaramele astea, pentru ca probabil ca mintisoara lor nu ar putea indura asa ceva. Dar sa le vezi cum se dau de-a dura in fata computerului, cum dispera de fericire ca "a postat geniala de X capitolul si a fost asaaa smecher cu dublu sm ca am cazut de pe scaun balind ca un caine"... e tragic.
Mie imi apar pe wall pagini cu povestile astea, fiindca printre cunostintele mele se indura si cateva "fane obsedate" de talentul desavarsit al tipelor cu paginile. Si, uneori, cand ma apuca nervii, le trantesc un comentariu de toata frumusetea. Majoritatea adminelor se arata ofensate, dar spun ca nu-i nimic, ca nu le pasa de parerea unora ca mine, ca sunt invidioasa - dafuq? - pe talentul lor, altele imi sterg pur si simplu comentariul, dar unele se trezesc la realitate. Bine, doar una s-a trezit la realitate si a incetat idiotenia pe care o incepuse.
Si stiu ca ar fi trebuit sa le las in pace, ca n-ar trebui sa ma leg de ele, dar m-am saturat sa tac si sa inghit, vazand cum asemenea fiinte se sprijina reciproc in actiuni ce au scopul de a le da senzatia ca sunt niste vedete, ca au mai mult talent decat marii clasici universali si ca vor fi niste scriitoare de succes. Ma gandesc ca daca incerc sa le aduc inapoi pe pamant nu-si vor face sperante degeaba, urmand sa fie dezamagite.
Parca am mai scris odata ceva de genul asta, dar nu ma pot abtine:

Mergeam la mol cu prietena mea, sora mea, ubirea mea X cand brusc pe loc si dintr-o data in fata noastra a aparut chiar Giastin Biebăr in persoana. Am scapat pungile cu pantofi si genti Guci si Giastin sa aplecat si mi lea dat :X Ce dulceeeee.
J: Esti frumoasa.
Eu: Aaaaaaa :* Giastin ma crede frumoasaaaa.
J: Vrei sa fi cu mn?
Eu: O doamne, o doamnee, daa, sigur, haidaaa :* <3 :X:X:X
[ Sarut din ala dulce si epic. Ma pupa Justiiiiin!!!]
[ Dupa 2000 de ani.]
Y: Justin e cu mine, ma iubeste.
Eu: O nu! De ce, soarta cruda de ceeee?
Sunt suparata. Plang. Justin - remarcati ca am invatat sa scriu numele lui intre timp, ce tare, nu? - ma vede si incepe sa planga pentru ca si eu plang.
J: De ce plangi? :(
Eu: Pentru ca Y a zis ca te iubeste!!!!
J: Dar eu nu o iubesc o.O
Eu*oprindu-ma un pic din plans*: Nu?
J: Nu.
Eu: iiiiii.
J: Casatoreste-te cu mine :X :*.
Eu: Dadadadadada :X Omfg ce tareeeee <3
*Sfarsiiiit. Partea a doua dupa 282979 de laicuri si 373857 de şeruri.*
Tipa random: O doamne ce poveste tare :X super super super pune neeext repede ca moor sa stiu ce culoare poarta fata lu Justin pe 24 aprilie si ce vor manca la pranz, daaaa <3

Am incercat sa gresesc cat mai mult, sa ma feresc de semnele de punctuatie, pe scurt, sa fiu o scriitoare de pe Facebook.

2 comentarii:

  1. Vaiii=))))) Deci e foarte tare asta si ai nimerit exact in stilul ala al lor de a "scrie":))
    In alta ordine de idei, mie cel mai trist nu mi se pare neaparat faptul ca scriu cum scriu ci ca mai si fura povestile altora si le strica.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu si eu exemple. Macar de le-ar lasa cum sunt si tot ar fi ceva...

      Ștergere

Tu ce părere ai?

Ti-a placut? Transmite mai departe!