28 decembrie 2012

Cum mai stai cu dragostea?

Intrebarea asta m-a trezit din visare acum cateva zile si mi-a amintit cat de stupida am fost in urma cu un numar de luni si, *mai rau!*, cum eram gata sa repet greasala.
Mai mereu cand te vezi cu cineva dupa o perioada mai lunga de timp primesti intrebare asta, fie ea in gluma in cazul in care esti copil, fie serioasa in perioada in care, de obicei, apar chestii mai serioase in viata. De unde toata curiozitatea asta, oameni buni? Zic din experienta ca aceasta curiozitate nu e un lucru bun niciodata, fiindca te pune in situatii urate si uneori te face sa descoperi ceva ce n-ai fi vrut sa vezi vreodata: informatii din trecut, secrete deloc placute, *era sa pun eu o abreviere aici, dar m-am abtinut*...
O alta chestie e ca oamenii isi aduc aminte chestii ce nu ar trebui amintite niciodata, dar absolut niciodata. Se trezeste cate un om dintr-un grup sa te intrebe in mijlocul drumului daca-ti mai place de cutare, daca mai esti cu alalaltu' sau daca i-ai marturisit cuiva - care de multe ori e de fata - cat de mult iti place de el. Bine, daca intrebarile puse in particular si oarecum inocente se accepta, aceasta curiozitate "in public" mi se pare oribila.

Mai nou am obiceiul ca la intrebarea "Cum stai cu dragostea?" sa raspund "Excelent." pe un ton din ala jumatate ironic, jumatate acru. Ceea ce se intampla dupa ma face sa-mi dau seama cu ce fel de om vorbesc si cum s-a mai schimbat persoana de ultima data cand am vazut-o.
Exista trei urmari posibile:
1. Persoana schimba subiectul. - Frumos. Si, daca e in continuare prietenoasa, inseamna ca iti respecta pur si simplu intimitatea. Iar daca devine mai rece, inseamna ca te considera scarba/scarb/ce-oti fi voi, cititorii.
2. Persoana zice " Inseamna ca esti singura". - Perfect. Genul meu de oameni, care fac haz de necaz. Forever Alone de-ai mei, care au o gandire asemanatoare.
3. Persoana cere detalii. - Brace yourself, ai dat de un om gen reporter, avid de informatii, fie ele utile sau nu. Tind sa scurtez discutia si sa ma retrag cat mai repede, fiindca de multe ori genul asta de oameni duc vorba pe unde n-ar trebui sa fie dusa si o mai si denatureaza pe parcurs.

Bineinteles ca prietenii apropiati - in adevaratul sens al cuvantului - fac exceptie de la regula pentru ca in majoritatea cazurilor pun intrebarea in gluma, stiind deja cum sta treaba. Daca totusi esti genul de om care tine totul pentru el, de cele mai multe ori un prieten ar alege a doua varianta de raspuns, stiind ca daca ai vrea sa-i dai detalii despre starea ta, ai face-o fara sa trebuiasca sa fii tras de limba.





Un comentariu:

Tu ce părere ai?

Ti-a placut? Transmite mai departe!