13 septembrie 2012

Brokeback Mountain

Nu credeam ca voi ajunge sa vad filmul acesta prea curand, dar iata ca s-a intamplat si asta. Am auzit informatii vagi despre el si, cum nu stiam ce as putea face astazi, am decis sa-l vad.

"Brokeback Mountain este o poveste de dragoste americană. În peisajul încântător al statelor Wyoming şi Texas, filmul spune povestea a doi tineri - Ennis Del Mar (Heath Ledger) şi Jack Twist (Jake Gyllenhaal) - care se întâlnesc în vara anului 1963, şi care vor avea o legătură pe viaţă, ale cărei complicaţii, bucurii şi tragedii sunt dovada rezistenţei şi puterii dragostei."

In prima parte a filmului am crezut ca intreaga actiune va fi concentrata pe vara petrecuta de Ennis Del Mar si Jack Twist in Wyoming. Prima impresie lasata de personajele principale nu a fost una puternica. Jack mi s-a parut un tanar obisnuit caruia ii cam placea adrenalina, iar Ennis un baiat tacut si fara vreun talent deosebit. Lucrurile au inceput sa se complice dupa ce protagonistii au reusit performanta de a se imbata, fapt ce a reprezentat inceputul relatiei lor. O relatie care m-a socat la inceput, punand un accent puternic pe partea fizica. Sentimentele au aparut abia dupa aceea.
As putea continua sa povestesc actiunea, dar nu doresc sa ofer spoilere celor care ar dori sa vizioneze filmul undeva in viitor. Pot doar sa spun ca in prima jumatate mi s-a parut de o superficialitate studiata, cu scene menite sa distruga copilaria oricui se uita la el. Sentimentele au fost puse in plan secund. Mai exact, in prima ora nu am inteles exact ce simte fiecare personaj. Bineinteles, au fost cateva cadre care sa sugereze atasamentul celor doi, dar nimic concret. Fiind baieti, nici nu ma asteptam sa-si spuna vreun "Te iubesc.", dar ceva mai multa tandrete in gesturi nu ar fi stricat.
Lucrurile au luat o intorsatura brusca si surprinzatoare in clipa in care cei doi s-au intalnit din nou, dupa 4 ani din clipa in care s-au cunoscut. De aici, panta a devenit ascendenta si filmul a capat o sensibilitate neasteptata, distrusa pe alocuri de cate o "scena". Descoperirile dramatice si micile conflicte nu au lipsit, scotand in evidenta strafundurile vietii de familie pe care cei doi o duceau si facand o paralela cu clipele petrecute impreuna pe muntele Brokeback.
Cadrele au fost filmate cu ceva talent, reliefand frumusetea peisajelor si intensitatea anumitor scene fara a le arunca in fata privitorului cu forta. Cat despre coloana sonora, mi s-a parut perfect armonizata atmosferei generale a filmului.
Per total a fost un film interesant, emotionant in anumite momente ( a reusit sa-mi stoarca cateva lacrimi, iar eu nu sunt genul care plange la orice film romantic/dramatic ), dar pe care nu-l pot recomanda tuturor categoriilor de oameni. In primul rand, ideea de dragoste intre doi barbati nu e acceptata de toata lumea, iar in al doilea rand, anumite scene nu sunt deloc potrivite copiilor sub 14 ani :-".
Totusi, daca doriti cu adevarat sa vizionati acest film, nici atitudinea neingaduitoare a societatii si nici cadrele explicite nu ar trebui sa reprezinte o piedica prea mare.

8 comentarii:

  1. M-ai convins sa urmaresc filmul, si e foarte greu ca cineva sa ma convinga sa avd un film :))...
    Acum, serios, imi place la nebunie cum scrii si ma simt onorata sa fiu in blogrollul tau, fug sa te pun si eu in al meu ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca am reusit sa te conving si ma bucur ca iti place modul in care scriu. Cat despre blogul tau, cand l-am gasit si m-am uitat si pe profil am realizat ca te cunosc...

      Ștergere
  2. <3 Brokeback Mountain, l-am vazut de cel putin 4 ori, intr-adevar o capodopera!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Isi merita cu siguranta cele 95 de premii :] Din pacate nu toata lumea apreciaza o poveste de dragoste concentrata in jurul a doi baieti.

      Ștergere
    2. Pana la urma e vorba de o poveste de dragoste si atat. Nu cred ca ar trebui sa mai conteze intre cine si cine e, intamplarea e atat de frumos conceputa si expusa, incat chiar nu mai conteaza fazele de genul. Pacat ca lumea nu intelege asta, asa cum ai zis si tu. Am un respect profund fata de tot ce e legat de Brokeback Mountain, mai ales talentul actorilor si subtilitatea povestii... pacat ca si in film trairea frumoasa trebuie sa se loveasca de crudul aspect realitatii...

      Ștergere

Tu ce părere ai?

Ti-a placut? Transmite mai departe!